Szkoła Podstawowa nr 2
im. Jana Pawła II
w Sulechowie
ul. 1 Maja 7 tel: 68 459 59 39 / 693 852 286

Podsumowanie projektu

   

Projekt „Widzę i rozumiem” to projekt zrealizowany przez Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Sulechowie. Projekt trwał dwa lata, który zaczął się od zajęć z matematyki. Na nich utrwalaliśmy wiadomości zdobyte w szkole podstawowej. Na każdych zajęciach dostawaliśmy napój oraz drożdżówkę, aby mieć energię na dalsze przyswajanie wiedzy po całym dniu w szkole. Po trzech miesiącach intensywnych powtórek mieliśmy test podsumowujący zajęcia z matematyki. Następnie na przemian zaczęły odbywać się zajęcia z chemii i fizyki. Oba te zajęcia szybko nas zainteresowały, ponieważ były ciekawie prowadzone.


Zaczynając od chemii, chemia to jeden z lepszych przedmiotów. Dzięki niej mogliśmy poznać nasze otoczenie np. badać skład poszczególnych substancji lub zrozumieć jakie mają znaczenie w życiu człowieka. Na zajęciach pracowaliśmy ze substancjami codziennego użytku i wykonywaliśmy z nimi doświadczenia. Dowiedzieliśmy się o nich wiele ciekawych rzeczy. Zdaliśmy sobie sprawę, że tak naprawdę wszystko co nas otacza jest chemią i składa się z atomów i cząsteczek. Uczęszczanie na zajęcia z chemii były dla nas czystą przyjemnością. Wykonywanie doświadczeń chemicznych pokazało nam, że nawet taka forma nauki może być zabawna. Oczywiście nie obyło się bez śmiechu. Każdy z nas musiał wykazać się umiejętnością pracy w grupie i być ostrożnym w tym, co robi. Bo jak głosi przysłowie chemiczne: „Pamiętaj chemiku młody, wlewaj zawsze kwas do wody!”. Na przemian z chemią odbywały się zajęcia z fizyki, które również były interesujące. Na fizyce także wykonywaliśmy doświadczenia – nic nowego. Jednak te zajęcia nieco różniły się od tych z chemii, ponieważ robiliśmy na nich innego typu doświadczenia. Przykładem może być to, że dodając wody do mąki stworzyliśmy połączenie, którego stan skupienia trudno było określić. Gdy ta substancja znajdowała się w misce była ciałem stałym, jednak po wzięciu jej w dłonie, wypływała między palcami. Było to dla nas sporym zaskoczeniem, ponieważ nigdy przedtem takiego czegoś nie widzieliśmy. Niestety przy tym doświadczeniu zrobiliśmy dużo bałaganu, jednak świetnie się przy nim bawiliśmy. Nie wiedzieliśmy, że z podstawowych rzeczy, które znajdziemy w naszych kuchniach można stworzyć coś tak wspaniałego. Zajęcia z fizyki nauczyły nas wiele wspaniałych rzeczy. Zajmowaliśmy się działem optyki z użyciem lasera oraz pryzmatów, ale i również dział elektryczności nie był nam obcy. Projekt „Widzę i rozumiem” wiele nas nauczył. Zajęcia z matematyki były dobrą powtórką ze szkoły podstawowej, ale nie tylko. Zdobyliśmy nową wiedzę poznając otaczający nas świat. Zajęcia z chemii i fizyki pozwoliły nam bardziej poznać te przedmioty. Stwierdziliśmy, że są one jeszcze bardziej ciekawsze niż na lekcjach, ponieważ przerabialiśmy dodatkowy materiał, który nie obowiązuje w programie nauczania. Jesteśmy dumni i wdzięczni, że nasza szkoła chętnie wzięła udział w projekcie „Widzę i rozumiem”. Zrozumieliśmy, że dodatkowe informacje nikomu nie szkodzą a wręcz wzbogacają naszą wiedzę! Zajęcia z matematyki, chemii i fizyki nie były tylko zajęciami zdobywania wiedzy, ale i także integracji z rówieśnikami. Dzięki zostawaniu na projekcie po skończonych lekcjach lepiej się poznawaliśmy. Było dużo śmiechu i zabawy, bo nic nie jest  lepsze jak spędzanie czasu z innymi ludźmi. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że taki projekt został zrealizowany w naszym gimnazjum. Były to najlepsze dwa lata w naszej edukacji. Bardzo żałujemy, że projekt „Widzę i rozumiem” się zakończył. Jeśli projekt odbyłby się po raz drugi, wzięlibyśmy w nim udział z wielką przyjemnością! Życzymy, aby naszym młodszym rówieśnikom przydarzyła się taka okazja.

Zuzia i Karolina



wstecz
Najnowsza galeria zdjęć
Kalendarz wydarzeń
Kwiecień 2021
Pn
Wt
Sr
Cz
Pi
So
Ni