Wycieczka do Izraela - w ramach projektu "Widzę i rozumiem"
W związku z realizacją projektu „Widzę i rozumiem” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 delegacja Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II wraz z przedstawicielami Gminy Sulechów wizytowało partnerską szkołę Home of Education and Sciences - High School of Jaljulya w Izraelu.
6-dniowy pobyt był okazją do bliższego poznania się, a celem nadrzędnym wymiany było poznanie metod nauczania i organizacji systemu kształcenia tak, aby metody te móc później zaszczepić na gruncie naszej szkoły. W trakcie spotkań dużo czasu poświęcono wspólnym warsztatowym zajęciom, zarówno dla młodzieży jak i dorosłych członków wymiany. Program pobytu był bardzo różnorodny, a jego poszczególne punkty dały okazję do bliższego poznania się. Odbyły się także wspólne zajęcia sportowe, językowe i kulturowe. Uzupełnieniem bogatego planu zajęć było poznanie najciekawszych miejsc krajoznawczo-turystycznych w Izraelu i Autonomii Palestyńskiej. Należy tutaj wymienić przede wszystkim Jerozolimę, miasto ważne nie tylko dla chrześcijan, ale także dla muzułmanów czy Żydów. Inne miejsca godne uwagi to Tel Aviv, Jaffa, Betlejem i Akka.
Miejscowość Jaljulya położona jest na uboczu większych ośrodków miejskich i turystycznych. Jednak nie było to przeszkodą, ponieważ gościnność arabska z nawiązką wynagrodziła nam tę niedogodność
Arabowie, których poznaliśmy byli ludźmi otwartymi, wesołymi i bardzo przyjaźnie do nas nastawionymi. Spotkanie z burmistrzem miasta było okazją do wymiany informacji i nakreślenia planów dalszej współpracy. Szkoła, którą wizytowaliśmy i na której zaproszenie przyjechaliśmy, może poszczycić się wysoką motywacją do nauki. Pomimo wielu trudności, w tym finansowych, uczniowie tej szkoły odnoszą liczne sukcesy edukacyjne.
Najważniejszym efektem realizowanego działania jest pokolenie młodzieży zaangażowanej w wymianę, młodzieży wolnej od uprzedzeń, stereotypów. Wymiana ta pokazała nam, że mimo różnorodności kulturowej czy historycznej istnieje wiele elementów zbliżających nas do siebie.
wstecz