Szkoła Podstawowa nr 2
w Sulechowie
ul. 1 Maja 7 tel: 68 459 59 39 / 693 852 286

Pokochać góry - IIIa

Dnia 25 września, pod opieką nauczycieli i rodziców, wybraliśmy się na naszą pierwsza wyprawę w góry. Ponieważ był napięty program wyjechaliśmy wcześnie rano. Najpierw odwiedziliśmy bazę GOPR-u w Karpaczu. Poznaliśmy specyfikę pracy ratowników- ochotników. Byliśmy świadkami, przyjęcia wezwania oraz wyruszenia ich na akcję. My również ruszyliśmy, ale w góry. Nasza przygoda rozpoczęła się przy Dzikim Wodospadzie. Ruszyliśmy żółtym szlakiem w kierunku schroniska Strzecha Akademicka. Jak przystało na uczniów klasy sportowej nikt nie marudził i pokonaliśmy ten odcinek szybko i sprawnie. Po niespełna dwóch godzinach dotarliśmy do mety pierwszego etapu. Chwila odpoczynku i ruszyliśmy dalej. Naszym celem było jedno z najstarszych , ale również najpiękniejszych polskich schronisk- Samotnia. Bajkowe widoki zrekompensowały trudy wędrówki. Panorama, jaką ujrzeliśmy, przeszła nasze oczekiwania. Zastanawialiśmy się, jak może wyglądać Wielki Staw skoro ten przed nami był Małym Stawem? Po przepysznym obiedzie ruszyliśmy w dół, do Świątyni Wang. Nie mogliśmy nacieszyć oczu pięknymi widokami, źródełka, strumyki i rzeczki, oraz bogactwo wysokogórskiej roślinności. Na dole czekała na nas kolejna niespodzianka- przejażdżki na torze saneczkowym. Późnym wieczorem zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do Sulechowa. Pokochaliśmy góry.